14 Mayıs 2014 Çarşamba

Bir avuç kömür için .....

                                     
                                               .........
                                              yüz karası değil, kömür karası
                                              böyle kazanılır ekmek parası


demiş şairimiz  Orhan Veli Kanık .Sizlere şairimizin daha güzel sözlerinden oluşan farklı bir şiirle merhaba demek isterdim ama maalesef nasip, yüz karası değil ,kömür karası şiirinden bir kaç mısra ile başlamakmış.

      Bir avuç kömür için bir ömür verenler için, yüzünün karası sadece ve sadece  kömür karası. Kömürün bıraktığı, yıkanınca çıkan kara.Ya sorumlular onların yüzünün karası yıllarca ama yıllarca yıkasalar da yüzlerinden çıkacak mı çok merak ediyorum.?

      Enerji bakanımız sayın Yıldız kömür ocağının açılışında işçi güvenliğini ön planda tutulduğunu belirtmiş. Açılışında bu sözleri söyleyen bakanımıza şu an bu sözleri hatırlatıldığında ne diyecektir çok merak ediyorum.

      İşçi güvenliliğinin ön planda tutulması sadece açılışa özel mi.?. Sonrasında  denetim yeteri kadar yok nasıl olsa, bakanın, medyanın, halkın, çalışanın gözünü boyayalım yeter mantığımı var anlamıyorum.

     Aaaaaaaaaaaaaaaa, Oooooooooooooooo, Bravooooooo örnek alınacak niteliklere sahip işçi güvenliği hat safhada ....bakanın bu sözlerinden ihya olan gururlanan yetkililer şimdi yüzlerindeki bu karayı çıkarsınlar da göreyim.

     Benim,bizlerin bile böylesine acı duyduğumuz bir olayda yakınlarının kaybedenlerin yüreğindeki o tarifsiz acıyı düşünemiyorum bile.


     Hepiniz hepimizin başı sağ olsun. Rabbim başka acılar vermesin.

    


 




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder